سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پشت خطــے

 

 

 

برنامه "بفرمایید شام" تا حد زیادی معرف حضور دوستان هست. حتی اگر ندیده باشید اسم و لوگوی آنرا در قسمت -تلویزیون و سرگرمی- اکثر پروفایلها میبینیم!! برام جالب بود شبکه هایی که اونقدر سرمایه برنامه سازی ندارند و نهایت خلاقیت هاشون در برنامه سازی با توجه به سرمشقی که دارند استودیوهای دروغ پراکنی و تمسخر هستش تا این حد مخاطب جذب کرده باشند. باید بدونیم این برنامه کپی برنامه  "Come Dine With Me"(به معنای بیا با من شام بخور) تولید استودیو آی تی وی (ITV) انگلیس هست. که شبکه من و تو 1 که تحت حمایت دستگاه دیپلماسی عمومی لندن است، حق ساخت و پخش این برنامه را دریافت کرده.

این مطلب رو مینویسم تا با کمک دوستان نکاتی که تحت عنوان یک برنامه بقول خودشون سرگرمی -تفریحی (بر خلاف فرهنگمون)به خورد ما میدن رو دریابیم و با هم به اشتراک بذاریم . بسم الله ...

1-اولین و واضح ترین نکته تعداد زوجی شرکت کننده هاست؛که بلا استثناء دو مرد و دو زن با هم رقابت میکنند.

2-نکته دوم ایجاد رابطه های صمیمانه بین زن و مردهایی که برای بار اول با هم روبه رو میشن .

3- مصرف انواع الکل و گوشتهای حرام (خوک) عادی و مرسوم نشان داده شده و خودداری از نوشیدن و خوردن این غذاها و نوشیدنیها توهین به میزبان تلقی میشود!!

4-اصرار به حذف "سلام" که از اسامی خدای تبارک و تعالی ست و جایگزین کردن عبارت "درود بر شما".

5- به سخره گرفتن سادات !! (شرم دارم از آن نبی مهربان و فرزندانش که کاملتر شرح بدم)

6- حجاب و حیا که ویترین رعایت احکام شرعی محسوب میشن رو از درستکاری و عدالت و حتی خدا پرستی جدا نشون میدن!!

7- هرچه تجمل و آداب بیشتر امتیاز بیشتر .( یاد نقل قولی از یک دوست افتادم که بواسطه شغلش با مردم حاشیه نشین در ارتباط بود و تعریف میکرد: یکی از سوالاتی که هرروز کارگران کارخونه ما از هم میپرسند اینه :دیشب پیش غذا چی داشتین؟؟ دسر چی خوردی؟..!!! )

8- به تصویر کشیدن تعداد زیادی ایرانی خوشبخت ،خوشگذران و راضی از مهاجرت

.

.

.

 

 

 

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/2/28ساعت 5:59 عصر توسط پشت خطــے| نظرات ( ) |